宮島達男さんの展覧会の英語によるレビューのグーグル翻訳です。相変わらずグーグルさん時々やらかしますが(笑)、そこも含めて。英文の原文は下にあります。


東京の繁華街にあるスカイザバスハウスでの不確かな展覧会は、世界で最も偉大な現代アーティストの一人である宮島達夫によるすばらしい新世界への大きな飛躍です。


https://www.scaithebathhouse.com/en/exhibitions/2020/11/Uncertain/


白石正美が所有するアートギャラリーは、それ自体が文化の象徴であり、東京藝術大学(東京藝術大学)と東京大学谷中地区に近い公共浴場を改装したものです。


新しい展覧会は宮島の特徴的な数字を示していますが、今回は絵画のコレクションとして、キャンバスに油彩を描きます。帆布の形やインスタレーションにひねりを加えて、LEDの数字を古い学校の絵画の領域に戻す効果は、単に驚くべきものです。 7枚の帆布は特定の数字を表すように配置され、未使用の帆布は床に儀式的に置かれています。宮島は、どの桁を取り付けるかを指示する特別に設計されたサイコロの運命に基づいて、キャンバスの再配置を提案します。


東京藝術大学の油絵学科を卒業した宮島達男にとって、これはおそらく彼の長く生産的なキャリアの中で由緒ある油絵の方法への最初の冒険です。その結果は、抽象と具体、一時的と永続的、そして人類にとって大きな脆弱性のこの時代における確実と不確実性の間の関係についての感動的で心に訴える声明です。


白い布にLEDの数字を使った一連の作品があります。これは、おそらく私たちの有機的な自己とますます普及しているデジタル技術の共存についての声明です。



東京・谷中のSCAITHEBATHHOUSEアートギャラリー前での写真。


Review of Uncertain exhibit by Tasuo Miyajima @tatsuomiyajima @scai_bathhouse



The Uncertain exhibition at SCAI THE BATHHOUSE in the downtown area of Tokyo is a great leap forward into the brave new world by one of the world's greatest contemporary artist, Tasuo Miyajima.


https://www.scaithebathhouse.com/en/exhibitions/2020/11/Uncertain/


The art gallery, owned by Masami Shiraishi, is a cultural icon itself, being a converted public bathhouse close to the Tokyo Geidai (Tokyo University of the Arts) and The University of Tokyo in the Yanaka area of downtown Tokyo.


The new exhibition shows Miyajima's hallmark digits, but this time as a collection of paintings, oil on canvas.  The effect of bringing the LED numbers back into the realm of old school paintings, with twists on the canvas shapes and installations, is simply stunning. The 7 canvases are arranged in such ways so as to represent a particular digit, with the unused canvas lying in a ceremonial manner on the floor. Miyajima suggests a relocation of the canvases, based on the fate of specially designed dice telling which digit to install. 


For Tatsuo Miyajima, a graduate from the department of oil paintings of the Tokyo Geidai, this is perhaps the first venture into the venerable method of oil painting in his long and productive career. The result is an inspirational and poignant statement on the relation between the abstract and concrete, the ephemeral and permanent, and between the certain and uncertain in this time of great vulnerability for the human race. 


There are series of works with LED digits on white cloth, a statement perhaps on the co-existence of our organic self and the increasingly ubiquitous digital technology.



Photo Myself in front of the SCAI THE BATHHOUSE art gallery in Yanaka, Tokyo.


https://qualiajournal.blogspot.com/2020/11/review-of-uncertain-exhibit-by-tasuo.html



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